Колиндянська громада
Чортківський район, Тернопільська область

Про схвалення проектів рішень про ставки на 2019 рік

 

 

 

  КОЛИНДЯНСЬКА  СІЛЬСЬКА РАДА

ЧОРТКІВСЬКОГО РАЙОНУ  ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Двадцять  перша   сесія

сьомого  скликання

 

                                                                 РІШЕННЯ

від  19  квітня 2018 року                                        № 489              с. Колиндяни

Про схвалення проектів рішень

Про  затвердження  ставок єдиного  податку для  фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку  першої – другої груп на території Колиндянської  сільської ради на 2019 рік                                                                                                                                                    Про затвердження ставок земельного податку та податку на нерухоме  майно  на території  Колиндянської  сільської ради  на 2019 рік   .                                                                                                                                                    Про встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  Колиндянської  сільської ради на 2019 рік.

      Керуючись ст.143, 144 Конституції України,  відповідно до статті 26, 59, 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтями 9, 10 Податкового кодексу Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 116 «Деякі питання зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування у 2018 році» та з метою зміцнення матеріальної і фінансової бази місцевого самоврядування соціально-економічного розвитку територіальної громади  і враховуючи пропозиції постійних депутатських комісій розглянувши проект рішення       Колиндянської сільської ради «Про місцеві податки і збори», сільська ради            ВИРІШИЛА:                                                                                                                                                                                   Схвалити  проекти рішень   Колиндянської  сільської  ради :

Про  затвердження  ставок єдиного  податку для  фізичних  осіб – підприємців платників єдиного податку  першої – другої груп на території    Колиндянської  сільської ради на 2019 рік

 Про затвердження ставок земельного податку та податку на нерухоме  майно  на                                                     території  сільської ради  на 2019 рік .

Про встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки    Колиндянської  сільської ради на 2019 рік

Оприлюднити проекти рішень згідно чинного законодавства.                                                                                      Після отримання   погодження  Державної  регуляторної служби, розгляду  пропозицій щодо даних регуляторних актів та закінчення  терміну  їх  обговорення, проекти рішень сільської ради «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю», «Про встановлення податку на майно, в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», «Про встановлення єдиного податку» на 2019 рік  винести на затвердження  чергової сесії сільської  ради.

Сільський  голова                                     Р.П.Клапків

 

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

Про встановлення ставки податку на нерухоме

майно, відмінне від земельної ділянки   Колиндянської

сільської ради   на 2019 рік.

 

Керуючись ст.266 «Податкового кодексу України, ст. 25,26,59  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , Колиндянська  сільська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Встановити ставки податків у відсотках до  розміру мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня 2018 року:
    1. Податок
    2. на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об'єктів житлової нерухомості в розмірі – 1,5 відсоток;
    3. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об'єктів житлової нерухомості:
  • квартири – 1 відсоток;
  • житлові будинки – 1 відсоток;
  • інша житлова нерухомість – 1 відсоток.

1.3 Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості- 0,3  відсоток:

  •  господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, підвали, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо – 0 відсотків;
  • інша нежитлова нерухомість – 0,01 відсотка;

1.4 Встановити на 2019 рік  податок  на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки  за об’єкти нежитлової нерухомості, яка перебуває у власності юридичних  осіб і не використовується – 0,1%.

  1. . Встановити пільги зі сплати податку :

2.1  База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на
60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх
кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

3.Відповідно до ст.282 п.1.3. Податкового Кодексу України звільнити у 2018 році від сплати  податку, що надходить до місцевого бюджету органи державної влади та органи місцевого самоврядування, заклади, установи та організації, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету, релігійні організації  сіл, а саме: Колиндяни, Давидківці, Тарнавка, Чорнокінецька Воля, Великі Чорнокінці, Малі Чорнокінці, а також благодійні організації створені відповідно до Закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків.

 

4.Звільнити на 2018 рік від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за об’єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності, зазначені у підпунктах  «е» п.п.14.1.129, п.14.1 ст Податкового Кодексу України - пенсіонерів, одиноких матерів, що виховують 2-х, або більше дітей віком до 18 років, інвалідів І та ІІ групи, багатодітних, учасників АТО, ліквідаторів ЧАЕС І категорії, учасників бойових дій.

5. Затвердити  Положення «Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» згідно додатку №1

6.Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою .

 

  Сільський голова                                      Р.П.Клапків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

до рішення Колиндянської сільської ради

№  489 від  19.04.2018 р.

Положення

«Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»

 

1. Платники податку

1.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

1.2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

2. Об’єкт оподаткування

2.1. Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

2.2. Не є об’єктом оподаткування:

а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);

б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;

в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;

г) гуртожитки;

ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, сільської ради;

д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;

е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств.

 Звільнити на 2019 рік від сплати   податку на нерухоме  майно відмінне від земельної ділянки, що  надходить  до місцевого бюджету ( дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади комунальної форми власності , заклади культури ,освіти , охорони здоров’я ,соціального захисту , фізичної культури  та спорту , культові споруди , органи місцевого самоврядування , органи державної влади  які повністю  утримуються за рахунок  коштів  державного або місцевих бюджетів ;релігійні громади  ), учасників АТО.

3. База оподаткування

3.1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

3.2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

3.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

4. Пільги із сплати податку

4.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на
60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх
кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

4.2. Сільська рада встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).  Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:

об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;

об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

  Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються в залежності від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Органи місцевого самоврядування до 1 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих ними відповідно до абзацу першого та другого цього підпункту.

  1. .Ставка податку у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня поточного року:
    1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об'єктів житлової нерухомості в розмірі – 1,5 відсоток;
    2. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об'єктів житлової нерухомості :
  • квартири – 1 відсоток;
  • житлові будинки - 1 відсоток;
  • інша житлова нерухомість - 1 відсоток.
    1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості:
  • гаражі – 0 відсотків;
  •  господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, підвали, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо – 0 відсотків;
  • інша нежитлова нерухомість – 0,5 відсотків.
    1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості - 1 відсоток.

5. Податковий період

5.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

6. Порядок обчислення суми податку

6.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 4.1 пункту 4 цієї статті, та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об’єктів (у разі її встановлення)  та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 4.1 пункту 4 цієї статті та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об’єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту "в" підпункту 4.1 пункту 4 цієї статті та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об’єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів 2 і 3 цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості.

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із  загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

6.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 6.1  пункту 6 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

6.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

  • об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
  • розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
  • права на користування пільгою із сплати податку;
  • розміру ставки податку;
  • нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право
власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення -рішення вважається скасованим (відкликаним).

6.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

6.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до
20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

7. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування податком

7.1. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

7.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

8. Порядок сплати податку

8.1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

9. Строки сплати податку

9.1. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

 

 Сільський  голова                                    Р.П.Клапків